20111111

TIPS : 10 cara ucap ILOVEYOU

:51: Album Gambar
Beli sebuah album dan korang letakkan gambar korang dengan boy/girl korang tuh.Setiap muka surat,korang letak lah kata-kata yang indah.Baru lah lebih hayati,and menarik kan? Cuba lah ^_^. Hee. Suprisee ! :h:


:60: Sekumtum Bunga
Ini bagi lelaki.Letakkan sekuntum bunga di hadapan pintu rumahnya di pagi-pagi hari.Mesti si dia seronok gila bila tengok bunga ada di depan pintu rumah sebelum pergi keje or kolej.Hehe.Walaupun harga sekuntum bunga itu agak murah tetapi nilainya pada si dia amatlah berharga dan lebih berharga daripada harga harta bendanya sendiri.Heee :h:

:54: Message Puzzle
Ini menarik untuk dipraktikkan.Hehe.Korang buat sebaris ayat cinta.Kemudian potong kan nya,menjadi puzzle.Berikan pada si dia untuk mencantumkannya. For sure korang takkan menyesal punya bila lihat reaksinya menyelesaikan puzzle tu.Wah,romantiknya ! :h:


:47: Puisi Romantik
Luahkan cinta korang tu melalui puisi atau madah ciptaan korang sendiri dan berikan kepadanya.Lebih baik lagi korang semburkan lah minyak wangi kesukaannya di atas kertas itu.Cara ini akan mengingatkan si dia pada kamu sentiasa:h:


:33: Love List
Berikan si dia senarai atau 10 sebab kenapa korang mencintai si dia.Tuliskan dengan ikhlas dan jujur.Sebaiknya,korang hantarkan melalui pos kepadanya.Kalau korang hantarkan sendiri nanti bende tu tak jadi special ouhh.Malah,perkara yang biasa je tuh.Hehe.Cuba lah,pasti si dia,akan lebih mencintai diri korang. :h:


:27: Gambar Terbaik
Korang tengok balik gambar-gambar yang korang pernah 'snap' dengan si dia.Then korang carilah gambar yang cantik dan ada kenangan manis.Korang Framekan gambar tersebut,dan hadiahkan kepada nya! Pasti si dia suka dan tersenyum melihatnya ! Try lah.Hee~~ :h:


:108: Hadiah Buatan Sendiri
Bagi yang ada kelebihan menjahit,bolehlah korang gunakan kelebihan yang korang ada.Korang buatlah skaf untuk si dia.Tak pun,korang beli sapu tangan ke,jahit nama korang dengan si dia.Dan hadiahkan lah kepada nya.Dan kepada orang lain yang tak tahu menjahit,korang boleh jugak buat kad sendiri yang cantik dan menarik.Sure si dia kagum dengan kamu.Dalam kad itu,boleh lah korang luahkan perasaan cinta kepada si dia.Wahh! cubalah dengan cara ini yer. :h:


:81: Kongsi Rahsia
Ok,ini pun menarik.Korang beritahu lah rahsia korang kepada si dia yang tidak pernah korang beritahu pada sesiapa termasuklah mama n papa korang.Si dia pasti akan berasa bangga dan dihargai kerana korang begitu mempercayainya.Dengan cara ini,dia sudah yakin yang korang betul-betul mencintainya! :h:

:74: CD Lagu kegemarannya
Hadiahkan CD lagu kegemarannya.But,biarlah yang berunsurkan cinta.Pasti dia menghayati lirik-lirik lagu yang kamu beri kepada nya.Kata kepada yang lagu itu,amat bererti bagi korang sebab ianya mewakili hati korang untuk si dia.Hehe.Nics is it? :) :h:


:64: Menonton Wayang
Hehe,biarpun korang bercinta,namun ada jugak citarasa korang dengan si dia yang berbeza kan? Apa kata,korang korban kan sedikit,untuk menonton movie kegemarannnya,biarpun korang berkorban,dari situ,si dia akan lebih sayang korang dan mengetahui,bahawa korang benar-benar mencintainya.Dan si dia yakin yang korang boleh mengikut ke mana saja kerana cinta korang tu.Dan lagi satu,bila dah tengok wayang tuh,jangan dibuang pulak tiket wayang tu.Kumpul dan simpanlah.Satu hari nnti,korang tunjukkan yang korang masih simpan lagi tiket-tiket wayang tu sbg kenangan korang dengan si dia .:h:



#Havva nice day 
and selamat mencuba :)